Plně modulární identifikační systém Orpheus
Identifikační systém Orpheus tvoří souhrnnou skupinu systémů, které slouží k identifikaci osob, návštěv, průchodů a průjezdů. Dále také zlepšuje hospodaření s klíči, eviduje a ukládá veškeré údaje a pomáhá při zpětné kontrole. Identifikační systémy jsou nezbytnou součástí různých společností, prostor a objektů. Zařadit zde můžeme výrobní haly, ubytovací a stravovací zařízení, kancelářské a bytové objekty a mnoho dalších.
Veškeré bezpečnostní systémy jsou tvořeny hardwarem (počítače, čtečky, terminály, turnikety aj.) a softwarem. Software je mozkem všech identifikačních systémů a umožňuje provádět veškeré úkony.
Identifikační systém Orpheus představuje komplexní modulární řešení pro použití identifikace osob v organizacích. Registrace se provádí na čtecích zařízeních (čtečky, terminály aj.) pomocí identifikačního média (identifikační karty a RFID čipy). Naše zařízení podporují široké spektrum bezkontaktních identifikačních médií – včetně médií s nejvyšším zabezpečením (iClass, Desfire). Identifikační média jsou v různých provedeních (rfid karty, rfid čipy, přívěsky, klíčenky a další. Identifikační systém je také možné připojit na libovolné snímače identifikace s rozhraním Wiegand. Jde např. o snímače otisků prstů, klávesnice nebo vysoko-dosahové čtečky. Některé zařízení jsou schopna pracovat autonomně a pořízené údaje identifikační systém uchovává ve vnitřní paměti.
Díky tomu, že systém Orpheus sami vyvíjíme, dokážeme jej upravit přesně podle požadavků zákazníka.
Identifikační systém v základním provedení
V základním provedení je identifikační systém Orpheus tvořen softwarem, který obsahuje tři moduly. Všechny tyto moduly software propojuje v jeden celek. Jednotlivé moduly tak mají společné nastavení, databáze i program (rozhraní).
Třemi výše uvedenými moduly jsou:
-
- řídicí modul
- uživatelský modul
- modul vrátnice
Řídicí modul je spuštěn jako služba na řídícím počítači a provádí tyto základní úkoly:
-
- sběr dat ze čteček a jejich ukládání (zpracování) do databáze
- aktualizace databáze v hardware
- řešení offline stavů
Cílem je, aby identifikační systém pracoval „v reálném čase“, tj. aby okamžitě poskytoval výsledky. Těmito výsledky může být např. přítomnost zaměstnanců, informace o jednotlivých průchodech, docházka aj. Dalším cílem je, aby jakákoliv změna provedená v konfiguraci databáze byla okamžitě (co nejdříve) přenesena do zařízení pro autonomní provoz.
Uživatelský modul slouží ke správě databáze (konfigurace systému), prohlížení a případné úpravě dat (docházkový systém), tisku sestav, exportu a importu. Každý oprávněný uživatel má modul nainstalován na svém počítači a v závislosti na přidělených oprávněních využívá jeho funkce.
Modul vrátnice (řídicího pultu) slouží ke sledování činnosti systému v reálném čase (průchody), hlášení poruch, evidenci návštěv, hlídání událostí (vrácení návštěvní karty, vrácení klíčů při odchodu, nezavřené nebo vyražené dveře apod.).
Ke většině z těchto aplikací, které jsou obsahem identifikačního systému Orpheus, existují i jednodušší a levnější verze. Jedná se o tzv. „lite verze“, které ovšem mají, oproti plným verzím, řadu omezení. Lite verze nejsou vzájemně propojeny.
Identifikační systém Orpheus a jednotlivé moduly
Aby byl identifikační systém Orpheus komplexním řešením, lze k němu volitelně přidat jednotlivé moduly. Každý z modulů má svou specifickou funkci a dohromady pracují nejefektivněji.
Jednotlivé moduly, které identifikační systém Orpheus obsahuje:
- Přístupový systém – PATROL
- Docházkový systém – ABSENT
- Evidence návštěv – VISITOR
- Výdej klíčů – KEY
- Průjezd vozidel – VEHICLE
Přístupový systém PATROL
Přístupový systém je základním prvkem všech bezpečnostních systémů. Slouží k zabezpečení přístupů do jednotlivých objektů, správě osob, zajištění průchodů jednotlivými body a evidenci všech potřebných údajů.
-
- zabezpečení přístupů do jednotlivých objektů a jejich správa
- neomezené množství časových zón, skupin a událostí
- nejvyšší stupeň zabezpečení
- jednoduché nastavení všech práv
- možnost nastavení časového plánu
- instalace do stávající počítačové sítě
- plně variabilní – na přání dokážeme přístupový systém přizpůsobit vašim požadavkům
Docházkový systém ABSENT
Efektivní, jednoduchá a rychlá evidence docházky s modulem ABSENT. Rozšiřte identifikační systém o tento modul a využijte jeho předností. Docházkový systém vám ušetří náklady i čas – evidence docházky, správa pohybu zaměstnanců a vytváření podkladů pro další použití (zejména pro účetnictví) bude jednodušší.
-
- evidence docházky všech zaměstnanců
- vytváření podkladů pro účetnictví
- jednoduchá správa všech událostí jako např. žádanky o dovolenou, správa úrazů, nemocenská, služební cesty, benefity, příplatky a mnoho dalších
- snadný export do dalších programů
- plně variabilní – na přání dokážeme přístupový systém přizpůsobit vašim požadavkům
Evidence návštěv VISITOR
S modulem evidence návštěv zvládnete odbavení všech návštěv ve vaší společnosti hravě. Jednoduše můžete všechny návštěvy zaevidovat a přiřadit jim identifikační médium, díky kterého budou mít přístup do vybraných prostor.
-
- evidence a správa všech návštěv
- vydání identifikačního média pro přístup do určitých prostor společnosti
- evidence vybraných údajů – příchod, odchod, vstupy aj.
- zpětná kontrola
- možnost propojení s klíčovým trezorem
Výdej klíčů KEY
S klíčovým trezorem budete mít pořádek v klíčovém hospodářství. Připojením modulu výdej klíčů do identifikačního systému získáte kontrolu nad všemi klíči. Mějte je vždy pod kontrolou a na jednom místě. Díky tomuto modulu budete přesně vědět, kdo má jaký klíč, kdy si ho vzal, kdy jej vrátil a také, které klíče ještě vráceny nebyly (samozřejmě reálně uvidíte, kdo je zrovna má). Výdej klíčů formou klíčového trezoru je vhodný zejména pro společnosti, které disponují velkými počty klíčů a denně s nimi hospodaří. Jde například o logistické společnosti, kancelářské a skladové objekty, bytové objekty, vrátnice, hotely a další.
-
- efektivní klíčové hospodářství
- všechny klíče v jednom trezoru
- evidence všech klíčů a okamžitá kontrola jejich přítomnosti
- výdej klíčů na základě oprávnění
- uchování všech důležitých událostí
- bezobslužný provoz
- zaslání různých hlášení a další…
Průjezd vozidel VEHICLE
Přehled o všech vašich vozidlech (vozovém parku). Modul průjezd vozidel slouží k evidenci pohybu vozidel ve firmách. Jde o bezobslužný systém, který až na 15 metrů rozpozná přijíždějící auto a dá pokyn bráně nebo závoře, aby se otevřela a auto mohlo projet. Veškeré údaje se ukládají do paměti. Na základě těchto dat můžete jednoduše optimalizovat váš vozový park.
-
- rychlý a efektivní vjezd vozidel do parkovacích prostor
- kompletní přehled o pohybu vozového parku
- optimalizace na základě uchovaných dat
- na základě požadavků možnost individuálního řešení
V případě zájmu o identifikační systém Orpheus, nebo pokud byste rádi další informace a osobní konzultaci, neváhejte nás kontaktovat.